Tisdag

Åh, skönt att tisdagen i stort sett är över! Då syftar jag mest på skolan, haha. Lite närmre helgen
liksom. Niiice. Nu är jag hemkommen efter ett pass på gymmet med mina tjejer. Riktigt skönt var
det! Välbehövliga fyrtiofem minuter på crosstrainern + styrka. Känner mig ashurtig, hehehe.

Det har varit lite speciellt idag faktiskt, men bra också. Jag har varit så nyfiken på hur det gick för
min engelskuppsats som jag skrev för ett tag sen och så fick jag tillbaka den idag med ett A i ena hörnet.
Glad tjej! However! Det är ju snart dags för mig att välja om jag vill ha ekonomi- eller juridikinriktning
så idag kom en jurist till klassen och hon pratade om hur hennes yrke är och hur det är att läsa på
universitet. Jag tror alla i klassen fick lite panik när hon berättade hur svårt det kan vara att hitta
studentboende och hur stressigt och slitigt det är att plugga vidare. Hon berättade också om en speciell
inriktning inom juridiken där man kan nå en riktigt frestande lön om man under de två första åren efter
examen jobbar sjuttio till åttio timmar i veckan. Det är ju fan inte mänskligt. Då får man liksom inte tid
över till familj och vänner och då är det inte värt pengarna. Självklart finns det hur mycket andra
juristjobb som helst och man behöver inte plugga i SJU år som den här juristen hade gjort.
Juridik är ändå väldigt intressant och är kanske värd all möda i slutändan. Jag tror nästan
jag kommer satsa på det faktiskt.

Nu vet ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0