15 februari

Taggar matteprov i morgon! Ehe.

Den här dagen blev inte som jag hade tänkt mig. Friluftsdag stod nämligen på schemat och jag och mina vänner hade valt tipspromenad och bowling som aktivitet - hur chill låter inte det liksom? Så i morse vadade vi igenom snön till Backavallen där vi fick en karta av lärarna och så började vi vår promenad... Som aldrig tog slut. Vi hade ju inte kläder efter väder precis så vi var skapligt blöta och kalla när vi var klara efter nästan tre timmar - vi fick då veta att vi hade gått en mil. EN MIL. Det kändes i benen efteråt kan jag säga! Men det hindrade inte Matilda och mig från att sticka till gymmet ändå, haha.

Bowlingen slapp vi faktiskt så jag stack hem och hoppade i mina pyjamasbyxor för att plugga lite matte. Matilda har klistrat dit en liten lapp i boken, hah. Anyway, det är en del saker i matten jag inte förstått tidigare som nu verkar ha gått in i huvudet. skönt! Jag ska verkligen försöka sätta provet i morgon. Utöver det har jag ett franskaprov på fredag och en inlämningsuppgift, sen tar jag lov och chillar järnet! Underbart att få koppla bort skolan ett tag och bara ha det roligt med alla mina fina. LÄNGTAR.

Åh, jag har varit så himla sugen på choklad hela dagen (som alla andra dagar) och tänkte baka chokladmuffins eller kladdkaka förut, men mitt sunda förnuft hindrade mig. Jag får vänta till helgen! Matilda och jag har länge konstaterat att man alltid hittar på dumma anledningar till att fika, för att inte känna sig lika onyttig. Våra anledningar kan se ut ungefär så här:

Måndag: Fan, måndag igen. En kladdkaka på Coffee & Lounge kanske gör dagen bättre...
Tisdag:  Måste plugga till provet!!! Jag behöver verkligen en kladdkaka.
Onsdag: Lill-lördag idag! Man kanske skulle ta en kladdkaka...
Torsdag: Fredag i morgon, hell yeah! En kladdkaka på det!
Fredag: FRIDAY! Det toppar vi med kladdkaka.

Och ja, helgen säger sig självt. Haha, nu äter ju hon och jag inte kladdkaka så ofta, men när vi väl gör det så har vi våra anledningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0